חג עציצים שמח

לכבוד ט"ו בשבט אני מעלה פוסט מיוחד המוקדש לעמוד מתוך הספר שיוצא ממש ממש בקרוב (בתקווה ששבוע הבא הוא בבית הדפוס…) העבודה המוצגת היא מתוך הפרק של הדבקת מפיות והפעם המפיות מקשטות עציץ. זוהי עבודה קלה במיוחד שנותנת תוצאה מהירה ומרשימה. אז קדימה במקום להביא סתם עציץ לחג, תתחילו לקשט אותו ולהשקיע…

הפעם הראשונה שקישטתי עציץ  היתה לפני הרבה שנים בערך שהייתי בת 17 החלטתי להכין לכל אחד במשפחתי עציץ מקושט כמתנה לכבוד ראש השנה. גזרתי מנייר עטיפה מלאכים (שהיו באותה התקופה שיא היופי והאופנה בתחום היצירה). הדבקתי אותם על גבי עציצי חרס (מה שהסתבר כטעות רצינית כאשר אחיי היקרים השקו את העציץ שקיבלו- והצבע החל להתקלף). צבעתי, אם אני לא טועה בצבעי שמן או אקריל בגוונים של כחול וטורקיז. התוצאה היתה יפה מאוד ומרשימה, על שולחן החג הונחו כ- 8 עציצים מקושטים (יש לי חמישה אחים ועוד הכנתי להורים ולדודים).

מאז למדתי את הטעויות ניסיתי טכניקות שונות, הבנתי שהדרך הטובה ביותר לשמירה על העציץ המקושט היא שימוש בעציצי פלסטיק שהמים המשקים לא מרטיבים אותם. לחיזוק העמידות אני צובעת אותם בסיום בלכה מיוחדת ליאכטות שנקראת יאכט ורניש. מאז הספקתי להכין המון עציצים ואפילו למכור אותם בירידים שונים.

 

למי שלא מכיר את טכניקת המפיות מומלץ להשתמש במפיות בעלות שלוש שכבות (משתמשים רק בחלק העליון של המפית – החלק עם הציור) ובדבק מפיות אותו ניתן לקנות בחנויות היצירה השונות. אני ממליצה מאוד למרוח על העציץ לפני כן חומר שנקרא ג'סו והוא ישמש כחומר מקשר בין עציץ הפלסטיק לצבעי האקריל. צבעו הלבן של הג'סו ידגיש את צבעי המפית המודבקת (כאשר מדביקים מפית על צבע אחר מלבד הלבן הצבעים של הציור נראים שונים).

את דבק המפיות יש למרוח על העציץ המכוסה ג'סו רק לאחר שהוא התייבש לחלוטין. יש למרוח מעט דבק על העציץ להניח את החלק מהמפית איתו אנו רוצים לקשט ולמרוח שוב בעדינות רבה את הדבק על גבי המפית המודבקת.

לצביעת העציץ משתמשים בטכניקה של תיפוף (רצוי עם מכחול קשיח יחסית) וצבעי אקריל.

בשביל עמידות העציץ כדאי מאוד למרוח בסיום לכה. מי שרוצה שהעציץ יעמוד מחוץ לבית צריך למרוח לכה עמידה לתנאי חוץ, דוגמת לכה ליאכטות שניתן לקנות בחנויות "עשה זאת בעצמך".

השבוע הכנתי את העציצים בחוגי הילדים והתוצאה המקסימה לפניכם:

שיהיה חג מלא פירות יבשים ורגעים מאושרים,

ענבל עופר

 

תגובה אחת ל-“חג עציצים שמח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *