סדר פסח הופכים מישן לחדש -חלק א'

פסח הגיע ואיתו זמן לסדר ולזרוק חפצים שיצאו משימוש. לי באופן אישי קשה מאוד להיפטר מחפצים מיותרים ובעיקר צעצועים ישנים של הילדים, חלק אפשר למסור כמובן לאנשים שזקוקים אבל בשביל חובבת יצירתיות שכמוני זהו גם אתגר למצוא לחפצים שימוש אחר ולשנות להם את הצורה, כך שיהפכו להיות אטרקטיבים מחדש…

בפוסט של היום אציג לפניכם – ארונית ישנה שהופכת למטבח מפנק לילדים שלי, עבודה קשה, שדורשת זמן ותכנון אבל חול המועד זהו זמן מצוין להשקיע קצת וליצור….

כבר הרבה זמן שאני מתכננת וחולמת על מטבח יפה מעץ שיעסיק את הקטנטנים שלי, מטבח שיתאים בדיוק לבית העץ המקסים שלנו בחצר.

את בית העץ המקסים הזה בנה עמית, נגר מוכשר ויצירתי שהוא גם חבר קרוב ויחד עם אשתו עלמה הם צבעו והשקיעו בו ויצרו לילדי עולם קסום.

בשביל לבנות מטבח צריך לא רק כוננית או ארון ישן צריך גם מישהו שיש לו את הכלים המתאימים, מסור, מקדחה, ברגים וכל הציוד הנדרש. כמובן שדרוש גם זמן פנוי לתכנון וביצוע המשימה.  למזלי אבא שלי, סבא איתן של ילדי הוא בעל כל התכונות והציוד המתאים והכי חשוב הוא גם יצירתי מאוד.  לכל חפץ או בורג שהוא מוצא תמיד יהיה שימוש. ולכן כשקיבל עליו את המשימה ידעתי שיצא מוצלח.

 

ראשית יש לבחור את הכוננית  או ארון המתאים ולתכנן כיצד אתם רואים אותו הופך למטבח.

 לאחר מכן יש לנסר במקומות המתאימים ולחבר. קשה להסביר במדויק מכיוון שכל ארון שתמצאו הוא שונה מחברו ולכן תצטרכו לסמוך על עצמכם.

חשוב לבנות למטבח דופן  אחורית גבוהה מקרש עץ שאליה יחובר הברז, מתלים לכלים ומדפים. אם אין לכם קרש מיותר פשוט תקנו אחד במידה המתאימה. זה משדרג את המטבח והופך אותו מארון ישן ליחידה שלמה.

את האריחים לקחתי מחברים שסיימו לבנות בית ונשאר להם. הנחתי על גבי חלק מהאריחים מדבקות פרחים וריססתי בספרי לאחר הייבוש הורדתי את המדבקות כך ששימשו כשבלונה. בעזרת דבק חם שהגיע לרתיחה ומריחת כמות גדולה ממנו על גב האריח, הדבקנו את האריחים לדופן.

ליצירת הכיור מצאנו תבנית ישנה (אפשר גם לקנות אבל כל הרעיון הוא שימוש בחפצים מיותרים).   מדדנו את הקוטר וחתכנו בעזרת מסור ג'קסו עיגול תואם. אחרי זה נשאר רק להשחיל את התבנית. בשביל הברז עשינו חור בעזרת מקדח כוס 20 מ"מ והברגנו אותו פנימה.

לאחר שבסיס המטבח היה מוכן לקחתי על עצמי את צביעתו. צבעתי אותו בעזרת ספרי צבע שקניתי ביריד של נתנאלה. הספרי הוא מחנות  בשם קפזולה בתל אביב  כתובת החנות- גאולה 45 תל אביב הספרי עולה אומנם 40 ש"ח ליחידה אבל הקלות בה נצבעו הדברים, הייבוש המהיר ללא לכלוך וללא צורך במברשות ולכה שווים לדעתי את המחיר. השתמשתי ב- 4 ספריים בשביל צבעים שונים אך נותר בהם עוד צבע לשימושים נוספים. ייתרון נוסף הוא  שניתן לבקש בחנות ראש נוסף לספריי כך שבשימוש הבא בו גם אם יסתם החור בראש עדין אפשר יהיה להחליף ולהשתמש.

למטבח צירפנו:

ידיות צבעוניות בצורת פרח ששידרגו את המגרות והדלתות.

מדף ישן שחובר אליו מוט מתכת וויום בשביל לתלות את כלי המטבח.

ומדף נוסף לקישוט עם עוגות עשויות ספוג-בגלל שידעתי שהעוגות מגרות מאוד וישר יקבלו ביס שיהרוס אותם הפכנו את המדף בעזרת חיבור של פרספקט שקוף למדף תצוגה.

 

החלק  האהוב עלי היה איבזור המטבח ועיצובו עם כלים, קופסאות ופרחים.

 

בין היתר הוספתי עגלת מנגל שהיתה במחיר של 70 ש"ח בסוף השנה בחנות בית הילדים שבבנימינה העגלה הגיע בצבע לבן וקצת מתקלף אבל שיפוץ אוהב הפך אותה למקסימה.

והרי התוצאה:

באותה הזדמנות קניתי שם גם את סט הישיבה הנחמד לילדים שנותן תחושה של בית קפה אמיתי- של גדולים.

בקרוב אפרסם את חלק ב` של הפוסט בנושא פסח וחפצים שמשנים צורה,

ובנתיים לילה טוב ויצירתי…

ענבל עופר

 

 

 

 

 

2 תגובות ל-“סדר פסח הופכים מישן לחדש -חלק א'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *