התחלות חדשות או כמו שאני קוראת להן: פרפרים בבטן

זוכרים את ההתרגשות של התחלה חדשה? מקום חדש, מנהל חדש, אנשים שאתם לא מכירים, לילות ללא שינה והמון מחשבות מטרידות, מה יהיה? איך יהיה? האם יאהבו אותי, האם אני אצליח…
עכשיו נסו לשים את עצמכם במקום של הילד שלכם שמתחיל גן חדש, עולה לכיתה א' או אולי אפילו לחטיבה. הילד הזה שאתם כל כך אוהבים נמצא עכשיו בתוך סופה של רגשות ולחצים, ולרוב הוא אפילו לא יכול לתאר לכם במילים מה הוא מרגיש.
לפעמים זה מופיע בצורה של כעס, התבודדות או בכי ולפעמים זה מעין שקט מטריד שכזה. אם נצליח להתחבר לתחושות שהרגשנו רגע לפני שהתחלנו משהו חדש, יהיה לנו קל יותר להזדהות עם הילד שלנו ברגעים הקשים האלה, לחבק, להכיל ולהבין.
שווה לנסות ולקחת את השבוע הקרוב ולהשקיע בילד כמה שיותר. נטרלו את רעשי הרקע של בני משפחה אחרים ונסו למצוא זמן איכות של אחד על אחד.
זה לא חייב להיות משהו גדול, אפשר לצייר ציור משותף, לאפות משהו טעים, לעצב את החדר שלו מחדש, לאכול גלידה רק שניכם, לשחק משחק קופסא, להקריא סיפור או כל פעילות משותפת שעולה לכם לראש.
מה עוד אפשר לעשות? התבוננו בעיניים שלו, חבקו אותו ותחייכו, לחשו לו באוזן כמה אתם אוהבים אותו, כמה הוא מיוחד וכמה אתם שמחים שהוא הילד שלכם.
כשהילד שלנו מקבל ביטחון בבית הוא מגיע למקום חדש רגוע יותר ובטוח בעצמו, זה מקרין על הסביבה, עוזר לו ליצור קשרים חברתיים בקלות, להתמודד עם החרדות ולהתגבר על הקשיים שבדרך.
כמאמר הקלישאה- התחלות הן תמיד קשות אבל חשוב להעביר את המסר ששינויים וצמיחה הם דבר חיובי, שבסוף הדרך מחכות חוויות מדהימות, חברים חדשים, למידה של דברים מעניינים והתפתחות אישית.
אני מאחלת לכם שנת התחלות חדשות רגועה,
שנה של יצירת ילדים מאושרים
וכמובן שיעבור בקלות,
ענבל עופר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *