אגרטל מפעם

את העבודה של היום עשיתי לפני המון שנים לא כל כך מצליחה לשחזר אבל חושבת שלפני משהו כמו 15 שנה. הייתה אז תקופה של יצירה עם מפיות, מן אופנה כזאת כי גם ביצירה יש אופנות וטרנדים מתחלפים. אז באותה תקופה כל מי שהייתה בעניין של מלאכת יד יצרה עם מפיות. בהתחלה הסגנון של המפיות היה מלא פרחים, ורדים סגנון רומנטי, נאיבי שכזה. וכך יצא שמי שקיבל מתנה מחובבת יצירה בדרך כלל החביא אותה איפשהו בארון.

אני מאוד אוהבת לעבוד עם מפיות, המפיות מאפשרות לשדרג כמעט כל עבודה, אם אתם קוראים את הפוסטים שלי בטח נתקלתם בהרבה עבודות שמשלבות מפיות יחד  עם שימוש בחומרים אחרים. המפית מאפשרת רמת גימור גבוהה ומדויקת כאשר רוצים לקשט משהו, ושיראה כאילו צוייר ביד.

היום המבחר פשוט עצום, אפשר לעשות עבודות עם ילדים ולשלב מפיות עם ציורי ילדים ודמויות שהם אוהבים, היום כמעט בכל חנות שמוכרת ציוד ליום הולדת יש מפיות לפי גיבורי הילדות שלהם.

יש  מפיות יפות שמשלבות ציורים של ציפורים, אילים, ינשופים, פיות, וכו… וגם המון צורות גיאומטריות פסים ונקודות ולכן אפשר ליצור בטכניקה הזאת המון דברים.

אני מדגימה לכם היום כיצד אפשר לעבוד עם מפיות על גבי כלי זכוכית. כאשר רוצים שצבעי המפית ישארו חזקים ובולטים ולא שקופים יש לצבוע את כלי הזכוכית בחומר מקשר, אני השתמשתי בחומר שנקרא ג'סו. והוא מאפשר הדבקה של המפית בדבק מפיות רגיל ובשימוש בצבעי אקרייל על גבי זכוכית. (אם לא משתמשים בחומר מקשר צבעי האקריל ירדו עם הזמן מהזכוכית.)

חומרים:

  • אגרטל זכוכית
  • ג'סו- חומר מקשר
  • מפית שאוהבים
  • מספרים
  • דבק מפיות
  • מכחול
  • צבעי אקריל בצבעים המתאימים למפית
  • לכה

אופן ההכנה:

צובעים את האגרטל בג'סו- חומר מקשר וממתינים לייבוש מלא.

גוזרים את חלקי המפית שאיתה רוצים לקשט את האגרטל

מפרידים את המפית לשלוש שכבות (משתמשים רק בשכבה הצבעונית).

מורחים דבק מפיות בשכבה דקה ואחידה על גבי האגרטל

מניחים את המפית על הדבק ועוברים מעליה בשכבת דבק נוספת. (בשלב זה הנטייה של המפית היא להיקרע לכן יש למרוח בעדינות ממש תנועות ליטוף עם המכחול).

מוסיפים צבעי אקריל במקומות שרוצים

ממתינים לייבוש מלא. (מומלץ למרוח מעל העבודה לכה כדי לשמור עליה).

לא שוטפים את העבודה וכשממלאים מים משתדלים שהאגרטל לא יבוא במגע עם המים.

ממליצה להסתכל מעכשיו במבט שונה על סטנד המפיות בחנות כל מפית היא פוטנציאל להפוך לעבודה מיוחדת….

המשך שבוע נעים,

ענבל עופר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *