ספר "פשוט מלאכת יד"

 לפעמים חלומות מתגשמים…

היום אני כבר יודעת שאם רוצים משהו מאוד מאוד ואם יש חברים טובים (ומוכשרים) לאורך הדרך וכמובן משפחה תומכת אז השמיים הם הגבול. בהתרגשות רבה אני משיקה היום את ספר מלאכת היד שלי, תולדה של עבודה מאומצת ארוכת שנים שלי ושל שותפיי לדרך, ומזמינה אתכם לרכוש אותו דרך אתר האינטרנט שלי  www.hayotzeret.co.il

מלאכת יד אהבתי מאז ומתמיד. זה התחיל בחוגים בקיבוץ כשעוד הייתי קטנה, התפתח בצבא בשעות משרד מעיפות (בהתחלה רק קישוט היומנים של המפקדים ולאחריהן יצירות יותר מורכבות) אחרי זה מצאתי את עצמי עובדת עם ילדים ולוקחת השתלמויות בתחום, הוצאתי תעודה להדרכה של נוער ובני הגיל השלישי במלאכת יד ואז התחלתי את דרכי האקדמית שכללה כמובן אומנות, יצירה, הוראה, עיצוב וטיפול… כל הזמן הזה חיפשתי חומר, ספרי הדרכה וחוברות בעברית וממש לא מצאתי. החסר הזה הוליד את החלום להוציא את הספר.
למי מבינכם שאי פעם חיפש חומר בעברית ודוגמאות של עבודות המתאימות למבוגרים ולא לילדים בוודאי נתקל במספר זעום של ספרים בתחום שראו אור בישראל.

החלום שהיה נראה פשוט היה מורכב בהרבה. (וכמובן לקח המון זמן….) הצילומים החלו עם חברה טובה, צלמת- דנה לנדאו, בתחילה צולמו העבודות לאור מנורת קריאה בחדרי הצעירים בקיבוץ אך עם השנים שחלפו התקדמו הצילומים והפכו להיות מקצועיים יותר ויותר, דנה למדה צילום בארצות הברית דבר שהקשה על זמני הצילום והשאיר זמן רק בחופשות המולדת שלה.

לאט לאט עם השנים 13 במספר (אבל מי סופר) התחילו להיאסף להם העבודות הגמורות ולחכות… כל מי שהיה חלק מחיי באותן תקופות היה שותף לרצון להגשים את החלום אך יש לומר את האמת כמעט אף אחד לא האמין שזה באמת יקרה…

לצוות שלנו הצטרפה לפני כמה שנים גם יפעת מנחם, מעצבת גרפית מוכשרת וחברה טובה שהסכימה להיפגש בערבים אחרי שעות עבודה, להקשיב לכל הרצונות והשגעונות שלי ולסדר אותם יפה על הדף.

אך את הפוש האחרון שהביא ליציאתו של הספר, העניק לי בעלי היקר- גיל שנתן לי "שנת שבתון" מיוחדת ומלא זריקות עידוד ברגעים קשים, תמך והאמין באמת באמת שבסוף זה יקרה…

סוף סוף זה קרה הספר שלי סגור וחתום לבית דפוס….

בדיקות צבע אחרונות:

הכריכה בידינו:

הצוות המסור מרוצה:

הוצאת פרויקט כזה מלווה בהמון התלבטויות, מפרטים עיצוביים ועד גיבוש הקונספט הסופי. אבל היום אני יכולה בגאווה להציג בפניכם את הספר "פשוט מלאכת יד" ולהמליץ לכם מכל הלב (למרות חוסר האוביקטיביות שלי), לרכוש אותו לכם, קהל חובבי מלאכת היד או כמתנה מקסימה לכל אחד…

הספר מחולק לשישה פרקים: פימו, דאס, הדבקת מפיות, ציור על זכוכית, חמרן וחומרים רכים. בכל פרק עמוד ראשי המפרט את תכונות החומר, את אופן השימוש בו, ומספר טיפים מקצועיים הקשורים אליו. בהמשך, מוצגות עבודות מעוצבות ומקוריות שנעשו מהחומר. העבודות מצולמות לאורך כל  תהליך העבודה ומלוות בהסברים מילוליים של תהליך העבודה לפי שלבים. בסוף הספר מופיע דף הסבר על החומרים שבהם נעשה שימוש בספר, לצורך השגתם ורכישתם בחנויות השונות.

העבודות שנבחרו לספר הן עבודות שימושיות, מעוצבות, מודרניות  וצעירות באופיין, מסוג החפצים שכל אחד היה נהנה לראות בחנות ואף לרכוש לביתו. יחד עם זאת, העבודות ברובן הינן ברמת קושי קלה וניתנות להכנה גם על ידי מי שאינו מומחה ושלא עסק ביצירה כבר שנים.

 כמטפלת באומנות אני מכירה את התכונות המרפאות של האומנות. יצירת עבודת אומנות ממלאת את היוצר באנרגיות חדשות וטובות. בספר זה הייתי רוצה להעניק לכם, את היכולת לפנות לעצמכם זמן, להנות מתהליך העבודה, לחוות חוויה של הצלחה, לגעת בחומר, לחוש, להתרגש והכי חשוב ליצור. 

ולפני סיום קצת תמונות של עבודות מתוך הספר, שתוכלו להכין בעצמכם….

 

שיהיה לכם שבוע מלא ביצירה ורגעים מאושרים,

ענבל עופר

2 תגובות ל-“ספר "פשוט מלאכת יד"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *